08 - Lily (Farewell)
ارد انزابی پور
0:00
خانه / آهنگ ها / بی کلام ، تلفیقی / ارد انزابی پور / آلبوم ارد انزابی پور تاثیر
ارد انزابی پور
0:00
ارد انزابی پور
ارد انزابی پور
ارد انزابی پور
ارد انزابی پور
ارد انزابی پور
ارد انزابی پور
ارد انزابی پور
ارد انزابی پور
آلبوم ارد انزابی پور تاثیر
تاریخ ثبت: 1403/3/24
نویسنده: mifa admin
اُرُد انزابیپور متولد ۱۳ آبان ۱۳۴۹ در رشت است. او موسیقیدان، نوازنده، آهنگساز، صدابردار، طراح آکوستیک، پژوهشگر و مدرس دانشگاه است. در نوازندگی پیانو، ارگ، کیبورد و درامز تخصص دارد. 🎓 مسیر آموزشی و حرفهای اُرُد از نوجوانی (پانزده سالگی) شروع به یادگیری کلاویهای (کیبورد / پیانو) کرد، نزد استاد فرهاد پوررضا (فرزند فریدون پوررضا) در گیلان. بعد از ورود به دانشگاه (رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه علم و صنعت تهران) آموزش موسیقی را ادامه داد؛ از همان دوران با تجهیزات ساده شروع به ضبط صدا کرد. در سال ۱۳۷۷ مدیر فنی شرکت «موکو» شد و در پروژه ساخت نخستین کیبورد سفارشی ایران (GEM WK2) با شرکت ایتالیایی همکاری کرد. در سال ۱۳۷۸ استودیوی «بمآهنگ» را تأسیس کرد و رسماً وارد عرصه صدابرداری حرفهای شد. 🎼 فعالیت هنری: نوازندگی، آهنگسازی، صدابرداری و آکوستیک اُرُد تنوع عجیبی در کارهاش داره — از جز تا راک/متال و حتی تنظیم آکوستیک سالن. موارد زیر بخشهایی از فعالیتش هستند: • نوازندگی و آهنگسازی کار در سبکهای مختلف: جز، جز‑فیوجن، کلاسیک، پراگرسیو، راک و … آثاری از او: آلبوم جز/راک «ناگفته (Untold)» (۱۳۸۵) — همکاری با ایمان جعفریپویان و آرش سبحانی. عضویت در گروه کِهت میان — روی آلبوم «وجود مجازی (Virtual Existence)» کیبورد زده است. آلبوم «Evolution» (جز ارکسترال) منتشر شده در ۱۴۰۰ (2021 میلادی). آلبوم «Impression» (کوارتت جز) در ۱۴۰۳ منتشر شده. جدیدتر: آلبوم «Incidents» (جز‑فیوجن) با صدای صنم پاشا — ۱۴۰۴ منتشر شده است. • صدابرداری، میکس/مستر و مهندسی صدا اُرُد انزابیپور صدابردار، میکس و مستریست بسیاری از آثار برجسته موسیقی ایران بوده — چنان که در فهرستی بلندی از آثار کلاسیک، سنتی، پاپ، راک و اجراهای زنده نامش دیده میشود. حوزه تخصصیاش فراتر از اجرای موسیقی است: طراحی آکوستیک سالنها و فضاهای فرهنگی نیز از فعالیتهایش بوده است. • تدریس و فعالیت علمی / پژوهشی از سال ۱۳۸۴ مدرس رشته مهندسی صدا بوده است — هم در دانشگاههای مرتبط با صدا/موسیقی و هم به عنوان مشاور در سازمانها و نهادها. ویراستار نشریه تخصصی «صنعت صدا و تصویر» و مولف چندین مقاله و تحقیق در حوزه آکوستیک تالارها و طراحی صوتی است. ✅ چرا اُرُد انزابیپور مهم است / جایگاه او بخشی از نسل کسانی است که هم نوازندهاند، هم مهندس صدا، هم آهنگساز — یعنی ترکیب مهارت فنی و موسیقایی، که در ایران نایاب نیست اما کمیاب است. تنوع کاریاش (از جز تا راک، از ضبط آلبوم تا تنظیم آکوستیک سالن) نشاندهنده انعطاف و تسلط او بر جنبههای مختلف موسیقی است. از نظر تاریخی: او در دورهای وارد موسیقی شد که نیاز به کسانی بود که هم تولید موسیقی انجام دهند هم صدابرداری و ضبط مستقل، بنابراین سهمش در توسعه زیرساخت موسیقی بهخصوص در زمینه فنی محسوس است. برای شنوندگان علاقهمند به موسیقی معاصر، تلفیقی و با کیفیت بالا — آثارش میتونند گزینه خوبی باشند؛ چون هم خلاقیت دارند هم حرفهای اجرا شدند.
[[ comment.description ]]
[[ reply.description ]]